Tidsfördriv

( snodde denna av Malin :P Tack ! =))


Namn:
Matilda    
Ålder: 19, fyller 20 i år
Graviditetssymtom: När jag fick halsbränna insåg jag att jag var gravid, för halsbränna var ett bland de första symtomen första gången jag blev gravid.
Positivtgravtest i vecka: Var i vecka 5-6 när jag fick positivt.

Berättade först för: Danne, willes pappa såklart ! :)
Mamma och pappa: Fick veta 1 April, ett år sen prick idag :) 
Min bästa kompis: Jenny, samma dag som jag testade positivt.
The girls: Lottie, Carro, Isa :)

Min barnmorska heter:  Ann-Marie
Vikt vi inskrivningen: -
Vikt vid förlossningen: gick upp 16 kg

Mat jag var torsk på (favviscraving): Apelsinjuice som jag inte ens tål.
Mat som fickr mig att vilja kräkas: lövbiff

Illamåendet började: Mådde inte särskilt illa
Och slutade: -

Mina första mammakläder: Ett par jeans från jive.
Min största modetabbe: ?

Första bebisprylen: Beställde från www.pippilotta.se en ask med jätte fina djungelsockar.

Då kände jag första sparken: Sent, riktiga kicken kände jag typ i vecka 23-24 tror jag. Men säkert före men jag var så nojjig att jag inte var gravid, att det gått snett som sist, hade jätte svårt att förstå att vi faktiskt skulle få ett friskt och vackert barn, fast jag varit på UL och sett att det fanns ett barn där.. så jag trodde allt var inbillning typ. Men i vecka 24 där någongång tror jag att jag fattade.
Vi trodde att bebisen i magen var: En pojke, absolut ! (rätt) med alldeles knallrött hår (fel) :)
Namn vi funderade på: William & Elvira.. men blev en Wille

Grejer som hände med min kropp: Vad hände inte höll jag på att säga ? Blev stor som ett hus, foglossning, grav. diabetes, dåliga blodvärden ( fick ligga med dropp), för mkt fostervatten där ett tag..  ja you name it !
Så motionerade jag: Så lite som möjligt, allt gjorde för ont.

Konstiga grejer jag gjorde under min graviditet: Gjorde väl inte så mkt konstigt?
Konstiga kommentarer jag fick höra: vet inte, konstigt och konstigt var det väl inte men många frågade om jag väntade twins.
Konstigaste bebisrådet: minns inte.

Värsta gravidminne: Smärtan, diabetesen & dagen innan han kom, då hans hjärtljud låg på över 200.. då dom bad mig stanna på bb över natten .. då blev jag lite smårädd. Men det lugnade ner sig som tur var.
Bästa gravidminne: Ultraljudet såklart och dagen då jag rullades in på operation och visste att idag, alldeles strax får jag träffa honom! :)



Så där ja, nu har jag fördrivit tiden lite medans Danne är och lägger Wille. Ska glo en film sen, The big Lebowski.
Idag har jag varit ute hos min moster i likavaara, det var trevligt.. är inte där så ofta.

Det känns som om jag har massor på hjärtat men det är väl för att jag har känt i flera dagar att jag har velat blogga men då har det inte gått att logga in. Det man inte kan få, vill man ha ! Eller nåt :)
Äh, vad jobbigt.. jag har inget att knappra ner här... eller?

Nä, men jag kan ju avsluta med att berätta att Åke i Bert, han säger att när man har knullat så får man skägg så då avslutade Bert sin dagbok med att skriva:
- Gud, nu vet jag varför du har så långt skägg. Din snuskis ! =) Haha.
Lättroad som jag är så skrattade jag ju i säkert 1 minut iaf !

Och ja, vi har läst Bert & det kalla kriget ! Jag och Danne :)

Nå tack och hej du häftiga grej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0