Flitigt


Glassat i solen är vad vi har gjort idag. Vi gick på stan och satte oss i folkmassan, det var rackrans mycket folk på stan.
Inte långt efter att vi satt oss så kommer Pappa-Steffo och Mamma-Berit och gör oss sällskap. Sen förflyttade vi oss till nyfiken och satt där istället.

När vi kom hem tog vi tag i hemmet, smutsen skulle väck, dammtorkat, dammsugit, och skurat. Och jag har t.o.m gett mig på att putsa fönster i vardagsrummet. Det behövdes, de har varit alldeles svarta. Men det är ju inte så konstigt med tanke på att det kör en massa bilar just utanför fönstret och vi bor ju på nederst. Ja men, fönsterna blev iaf renare, men jag kan ju inte dirkekt påstå att det där med fönsterputsning än min grej liksom, men men man är ju alltid nybörjare innan man blir grym :)

Nu lagas det mat här, middagsgäster ska vi få också. Syster Annelie och Pierre, det är somkul att bjussa på middag ibland.

Nu har jag lämnat ett spår här också, jag har inte så mycket på hjärtat just nu. Skulle väl mest skryta om hur duktig jag/vi varit :)

Nu inväntar vi gästerna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0