Regn


Idag tokregnar det ute. Det är som små forsar över hela gården. Det forsar vatten ner för alla backar.
Det spöregnar med andra ord. Jag och Annelie stod på ballkongen tidagare då det inte regnade så fasligt utan mer lindrigt. Då sa vi att det såg ju iaf ut att gå åt rätt håll för vi såg minsann hur molnen rörde sig åt rätt håll, och himlen blev  mer och mer blå. Men vi hade tydligen fel, nu när vi kikade ut genom fönstret så visade det sig att det spöregnade och när jag nyss stod på ballisen så sr man inte längre något blått utan allt är mer grått och dimmigt :)

Lite små mysigt är det ju när det regnar, men det tråkiga är ju att man blir så låst. Man kan inte bara gå ut och hitta på något utan att man blir dyngsur.

Jag tror jag håller på att åka på halsfluss igen. Jag hade de ju nyss men nu är det precis likadant igen och jag brukar känna igen när det är halsfluss och när det bara är lite halsont. Men förhoppningsvis försvinner de av sig själv så jag slipper gå till vårdcentralen och få pencillin. Tack på förhand !
Fast det är ju ganska bra att få medicin, då vet man ju att det kommer att försvinna ganska så fort. När man går och väntar innan man uppsökt läkare så vet man ju aldrig hur länge man ska behöva vänta. Jag hoppas iaf att det försvunnit innan vi kommit hem, har det inte det så går jag väl till vårdcentralen hemma.

Här luktar det gott, det luktar mat ! Jag blev genast väldigt hungrig.
Men det var något läskigt i pommesfrites påsen A hällde ner i plåten, uuuuuh. Någon stor brun klump. Så den hivade vi iväg, ingen ville äta pommesen. Så vi gjorde ett nytt försök med nästa påse. Och den var då felfri, tack och lov :)

Nu ska jag fortsätta glo runt här.
Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0