Söndag


Innan jag bestämde mig för att sätta den rubriken så var jag som vanligt tvungen att kika om det verkligen var söndag idag.
Jag är dagvild!

Men ja, söndag är det då idag och jag har inga planer för dagen mer än att jag ska förbi försäkringskassans brevlåda. Anmälan om föräldrapenning måste in, nu ska jag anmäla året ut. Skulle jag ändra mig så är det ju bara att ändra, inte svårare än så.

Wille är så duktig. Nu när han börjat ta sig frammåt hittar man honom inte lika lätt. Han låg nyss framför tvn, nu när jag skulle kolla vad han gjorde så vände jag mig om och kollade genast mot tvn men ingen Wille där inte, nä nu låg han under rumsbordet :) hihi.

I går kväll var en jobbig kväll. Wille vaknade av att han hostade, och han hostade och hostade. Hade jobbigt att andas. Så jag tog honom till i famnen och satt med honom i någon timme. Han hostar tills han kväljer, och jag tittade på klockan när han började hosta.. han hostade i 4 minuter med bara små små mellanrum, just så han hann dra inluft i lungorna mellan varje hostning. Tanken slog mig om man skulle åka in med honom. Men då tänkte jag ändå på vad dom sagt förra veckan på barnmottagningen, att det var virus - inget dom kunde göra. Så vad skulle de göra på akuten? Visst, han har ju absolut inte blivit bättre, snarare tvärtom. Han har det jätte jobbigt med hostan. Men man ska ju inte ge hostdämpande åt så små barn så ja, som sagt vad skulle dom göra? Feber har han haft sen torsdag också men idag på morgonen hade han ingen, så jag hoppas att den åtminstone försvunnit.
Har han inte blivit bättre till imorgon ska jag då ringa till barn. Men imorgon, tis eller onsdag trodde dom att svaren på allergitesten också blivit klara. Så ja, vi får se.

Nu ska jag äta frukost med min son :)
Hejdå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0