Rosa bandet


Nu tänkte tildusen gå och knyta sig, varför säger man egentligen så? Knyta sig?
Äh, shit the same. Jag ska iaf gå och sova nu. Ska bara borsta gaddarna och slänga av mig kläderna, sen ska jag krypa ner under täcket och hoppas på att jag somnar på engång. Jag känner att jag verkligen behöver sova.

Danne kom hem från pressbyrån tidigare med ett rosa band. Han hade sponsrat bröstcancerforskningen med en liten slant. Jag gissar att han gjorde det lite av anledningen att det pratas en hel del om bröstcancer här hemma numera.
Vi har det i släkten så jag brukar alltid köpa ett rosa band när jag är och handlar och banden ligger där i kassan, har jag väl tänkt tanken "kanske man skulle köpa ett". Då kan jag inte kasta bort tanken utan måste då lägga en slant dit.
Jag brukar tänka " Jag kan vara en av de kvinnor som kommer att drabbas av bröscancer " Och oavsett om jag aldrig ens kommer att komma i närheten av det så känns det bra att bidra med en slant. För det är ju jäkligt många kvinnor som faktiskt drabbas, en tjuga har man väl råd att skänka bort, varje krona räknas. Jag brukar känna mig som en bättre människa då jag kommer ut ur en butik med ett rosa band. Då känner jag att jag gjort något bra :)
Och jag hoppas att forskningen kommer att utvecklas så pass bra att bröstcancer kommer bli lättare och lättare att bota, att dödsfallen pga bröstcancer kommer att minskas ännu mer.

Nu natti.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0