Barnbidraget kom och barnbidraget gick


Ja, som skrivet. Idag kom barnbidraget så jag och Jenny gick på lindex och shoppade och sen var barnbidraget slut för min del iaf. Men Wille behövde som sagt massa nya kläder och det fick han också.. om jag inte minns fel så blev det 3 par byxor, 4 par tröjor, 3 t-shirtar, 1 par vantar, 1 mössa. Perfa!  Allt gick väl 800-900 kr. Skulle gått på mer om jag inte hade haft min lindexklubb lapp med mig där man fick 100:- per 400. Så jag fick ju 200 kr billigare.. ja eller hur det nu var :)

Innan vi skulle gå ut på stan så kikade jag ut för att se vad för väder det var, hur man skulle klä gossen. Av min bedömning så behövdes det kläs på ordentligt. 12 grader och det blåste hejvilt ute. Så han fick ta på sig sin fleece jacka och sina bävernylonbrallor, mössa och vantar. När jag kom ut så kände jag att jag gjort helt rätt, det var ju svinkallt ute idag. hojja. Är hösten redan här ? Åh. Det kändes nästan som att snön var nära.. usch.
Men ok att jag var osäker innan jag gick ut på vad W skulle få ha för kläder på sig men jag såg då att det inte var shortsväder ute! .. såg en stackars flicka på stan som såg ut att vara bara något äldre än Willeman, hon hade kjol, sandaler och en t-shirt på sig, INGET ANNAT.  Jag tyckte synd om henne, för så varmt var det då inte ute.. jag brukar inte bry mig om hur andra klär sina barn, men den här gången var det som så självklart, KALLT UTE = Visa så lite hud som möjligt, inte tvärtom. Nåväl, vad vet jag ? Flickan kanske vägrade ha på sig nå annat, hon kanske just slitit av sig alla kläder morsan satt på och morsan var less på att bråka med flickan så nu skulle dom springa hem, kanske bara runt hörnet.. då är det kanske en annan sak, då kanske jag tyckt synd om lilla flickan i onödan, då är det kanske mamman det är mer synd om som så gärna vill klä sitt barn varmt men inte får!.. eller nååå..  nu svamlar jag på här.

Åh, jag är riktigt mät, jag åt nog några tuggor för mkt. Kyckling-tacos stod på menyn idag. Bjössade lillebror också.

Det får vara allt för nu, känner att jag kanske skrivit för mkt så det bara blitt gröt av allt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0