Fnittrigt värre.


Natten har jag tillbringat hos Jenny. Vi hyrde film, käkade massa gotta. Det var jätte trevligt, det är väldigt länge sedan vi har haft övernattning hos någon av oss. Men inatt då vi lade oss och sov i samma säng så kändes det lite nostalgiskt. Den stora skillnaden var väl att mitt i mellan oss hade vi en Wille och bara en meter ifrån oss låg lille Gustav och sov i sin säng. Det var som lite omständigare att ha sleepovers numera :) Vi kunde inte fnissa och snacka massa skit där i sängen, utan vi var tvungen att sitta uppe ända tills vi kände att vi inte hade så mkt mer på hjärtat för sen gick det inte, visst.. vi gjorde väl det litegrand ändå :P vi kunde ju inte hålla oss. Efter att vi sagt godnatt en sisådär 25 ggr, så skulle vi göra ett tappert försök att sova. Det första som händer är då att Jenny slår i handen i sänggaveln och "barnslig" som jag kände mig just då började såklart att skratta, jag fick en släng av "skrattsjukan" som man hade ofta förr. När det väl hade gått över så hör jag nå konstigt och obehagligt ljud, det var katten som kraffsade på dörren. Rädd blev jag iaf. När det sen hade blivit tyst så gjorde jag ett nytt försök med att komma till ro och somna.. då hör jag hur någon börjar snarka, VA ? Somnade hon redan ? Nää ? Är det Wille ? Så jag sätter mig upp för att höra vars snarkningarna kom ifrån, de kom ifrån den minsta, GUSTAV! :) Jäklar tänkte jag ! Han kan då snarka, gulligt.

Klockan var väl nu ungefär halv två på natten. Då någongång somnade vi. 4 började Gurre vakna .. men vaknade ordentligt först vid halv fem, då klev vi upp. Jenny för att gå på toa och för att ge käk åt honom, jag klev upp med honom så att han inte skulle väcka Wille som fortfarade sov. Wille som låg och sov som pippi långstrump med fötterna på kudden och huvudet neråt under Jennys täcke ( som hon slänge av sig då hon klev upp ). Jenny och Gustav satt uppe, jag gick och la mig igen ganska fort. Sov väl ungefär en timme innan jag märkte att Jenny och lillen kom in i sovrummet igen. Halv åtta vaknade Wille. Då klev jag och Jenny upp med honom. Gurre sovpå ett tag till.

När alla vaknat, ätit och klätt på sig färdigt så drog vi ut till Nattavaara. Där var vi några timmar, trevligt som vanligt. Vi mös på där. Sen var det bara att åka hem igen eftersom Willes farfar fyller år idag, vi for dit på kalas. Grattis Grattis ! Det var sjukt jobbigt att köra bil efter nattavaara vägen idag förresten, eftersom den vägen är så kass, gropig och sliten så samlas det en hel del massa vatten där då det tokregnat ute idag, så vi har fått köra väldigt försiktig för att undvika vattenplaning..

Nu har vi nyss lagt Wille och är grymt sugen på att gå och lägga mig själv också, men inte ännu. Tror jag ska hoppa in i duschen eller kanske ta ett bad innan iaf.  Härligt.

Men just nu ska jag bara glo runt lite här .. sen ser jag ju vad som inträffar.

Tack Jenny för en trevlig kväll-natt-& dag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Så lite så. Det var trevligt att ni ville vara med oss. Synd bara att jag var tvungen att kliva upp halv fem :P

2009-08-29 @ 21:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0