Godmorgon världen, vilken underbar dag..


Wille var pigg och utvilad klockan halv sju imorse, då slog vi igång Harry Potter på tvn i sovrummet och låg och kikade den en stund innan vi till slut steg upp. De här två nätterna som vi sovit här i byn har varit hur mysiga som helst, eftersom jag har tillbringat nätterna sovandes bredvid min Wille, alldeles tätt intill, i samma säng :) URMYSIGT!

Nå iaf, då vi steg upp så kollade jag ut genom fönstret och det såg ut att bli en fin dag, då var det inte ett moln på himlen, nu dock så är det några fler men den stora lampan lyser då ännu så vi är fortfarande nöjda.

Vi har hunnit äta frukost och jag har ringt försäkringskassan. Jag har begärt föräldrapenning under sommaren, de hade fått in anmälan den 3 Juli och sa att det kan ta up till 40 dagar innan man får sina penki, men jag sa något i stil med att det hade ju varit fint att få dom nu, annars är man ju luspank. Hon såg då att jag ahde begärt fp och ville höja den engligt KPI också, så då kunde hon inte betala ut det själv åt mig utan det måste gå den vägen som den ska, via hanläggare osv.. så.. ja... enligt mina beräkningar så borde jag ju iaf få pengarna senaste typ den 12 Aug. Men det är ju några dagar dit också.. men men, det ska väl gå vägen. Hoppas bara att det inte tar mer än 40 days, de är ju då det kan bli problemas. Äh, det återstår ju att se.

Trist, snart börjar jag att plugga igen... USCH! Och Wille börjar på dagis igen! USCH! Snart börjar allvaret igen. USCH!
Jag trivs att vara hemma med Wille, det hade jag kunnat vara hela mitt liv.. eller ja, tills han är en tonåring och ändå aldrig kommer att vara hemma .. då kanske det blir trist.. eller ja, jag kan ju alltid sitta där och vänta på honom :) aa, just det. Man börjar ju skola när man är 6 år också, eller är det 7 ? ja men iaf.. då är han ju inte heller hemma.. så ... jag tycker att man borde få vara hemma med sina barn tills dom är 6-7 år. NICE! :)

Nä nu har jag babblat färdigt för nu..
Jag tror att jag blev babbel sugen bara för att mama sitter mittemot och gör skolarbeten och vill inte bli störd, ag får inte prata med henne.. hon ser ut att vara på hugget.. dvs hon ser ut att få mkt gjort, vara inne i det hon gör.. så jag törs inte prata med henne då kanske hon tappar bort sig och allt är sabbat :P haha typ, eller något.

Nog för att Wille säkert kunnat sabbat för en hel skolklass vid det här laget.. han är en riktig buse och är ett "mommo-fan" så hon har det inte lätt ;) Han vll upp i famnen, kramas, peta, klicka på musen på datorn, pilla lite här och trycka lite knappar där.... STACKARS MORMOR! Nu ska jag rädda henne!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0