Snickar'n


Ännu en varm dag idag också. Det första jag och Wille gjorde idag var att åka till sandviken och doppa fötterna. Han tycket det var kul tror jag, iaf att vara i sandviken, med fötterna på det torra. Ni som känner Wille vet kanske att han är lite fin i kanten ibland, klibbiga och kletiga saker och saker som fastnar på huden kan han ibland tycka är skitläbbigt, som att t.ex gå med blöta fötter i sanden, så sanden fastnar på fötterna, det tyckte han var lite scary.. han ville få bort sanden fort och började nästan att gråta ;) haha. Men sen efter ett tag så struntade han i de blöta och sandiga fötterna och satte sig istället ner i sanden och började leka, kasta sand, det däremot är kul. hihi.

Efter sandviken så for vi upp till min farfar och hälsade på, han bjöd på fika som satt fint i det fina vädret. Wille och gammel farfar lekte en stund innan vi begav oss ner till Gällivare igen för att hämta upp Pappa/Pottan för att sedan dra till DollarStore. Jag fick vänta i bilen dock pga av Wille somnat i bilen och jag hade inte samvete att väcka honom.

Nästa stopp blev farmor och farfar, där är vi nu. Vi ska grilla hamburgare till middag. Gottgottigottgott!
Jag  måste nog sluta käka ferraribilar nu då om jag ska orka nå mat, ha!

Jag ska gå och kika hur det går för Wille att hjälpa sin farfar med att lägga golv eller  vad de nu pysslar med. Ni förstår att farmor och farfar håller på att nästintill helrenovera hela deras hus och det tycker Wille är skitkul, hammra och såga och bängla hit och dit, det vill han gärna hjälpa till med, sen att hans hjälp inte alltid är till någon nytta.. han kan vara i vägen mer ofta än vad han hjälper men det tar vi inge extra betalt för ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0