Höjden av lathet

Om det är något jag inte förstår mig på så är det latmaskar och då menar jag inte lat som i att ta bilen i stället för att promenera utan lathet som i att inte ens idas sätta sig ner på golvet för att göra något med sitt barn, denna gång var ursäkten "inte nu, jag håller på med posten" ..typ... minutrarna gick och sedan frågar karln om det går bra om han går över och tar en bastu, jamen visst tänkte jag .. nu när du inte är upptagen nåmer så kan du ju passa på att göra något med någon som inte är din son som alldeles precis frågat om ni kunde bygga pussel tillsammans. Jag delade ju såklart med mig utav min lilla pyttelilla åsikt.

Resultat: Danne står i duschen istället för att gå och basta, säkert för att han blev sur .. men för mig hade de inte spelat någon roll för jag tror ändå inte på att duschen innebär att han kommer att vara med sin son för det.

Nu hade de bara varit skönt om den där bastun hade blivit av .. då hade jag fått vara för mig själv. Surgris som jag är :) Jag skulle ha hållt käften !

Jag har sagt åt D att han borde läsa Max och Saga boken ( Varför gråter inte Emma ? ), då får man sig en tankeställare iaf. Ett tu tre så är man borta. Gränsen mellan liv och död är hårfin.

Och ja, jag är en mes och en surkärring - jag är på smällen och påverkad av alla hormoner mer än någonsin :)
Känner mig som en riktig lipsill .. men jag tycker att jag har lite rätt ibland, trots att jag låter som en grinolle.


HEJDÅ !

Kommentarer
Postat av: micksan

Den boken vill jag med läsa!

2010-12-30 @ 22:44:41
URL: http://micksan.org/lillalyckan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0