Jorå



Wille är badad och klar. Snart är det dags för honom att hoppa i säng och då ska jag minsann läga mig ner på soffan och bara göra ingenting. Jag har så ont i kroppen .. och i själen. Kroppen värker och jag är såå rackarns slut. Helt färdig alltså av att egentligen inte ha gjort någonting vettigt idag. Inget alls i stort sett. Illa.

Jag ringde folktandvården idag och bad om att få komma dit. De hade inga tider att erbjuda utan man ska tydligen komma dit på drop in mellan 8 -10.30 .. vafan äääääre här?! Inte där också ?! Skit påhitt. Helt galet, men vet ju aldrig hur länge man får sitta och vänta ... Samma sak till vårdcentralen, jag tycker det är de sämsta dom kommit på. Man måste ju även betänka att många av dom som kommer dit på den där öppna mottagningen är sjuka, jag blev hänvisad dit en gång med lilleman, som då hade öroninflamation - 40 graders feber. Vi satt och väntade i 2 ½ timme på att få träffa en läkare som kikade honom i örat och knapprade i väg ett recept på två röda sekunder. Nä fy. Sjukt !

Hur som helst lär jag väl måsta sitta snällt i väntrummet en vardagsmorgon som alla andra rätt snart. Värken i mitt ben vägrar ju ge med sig. Det går bra så länge jag är still. Alltså inte går nå längre sträckor. Men det räcker med ett varv genom coop så börjas det. Det behövs inte så mkt för att det ska börja göra ont och det stör mig.

Nej hurrni, nu ska jag gå och göra min lilla gosse klar.
Vi ska inviga rullgardinen också som vi köpte idag. En till Wille och en till oss. Perfekt.

Men hej så länge ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0